- 10 adım gidin: 10 sayısı değiştirilebilir. Buraya girilen sayı kadar koordinat ekseninde ilerle anlamına gelir.
- 15 derece dönün (sağa): 15 sayısı değiştirilebilir. Saat yönünde karakteri girilen sayı kadar derece döndürür.
- 15 derece dönün (sola): 15 sayısı değiştirilebilir. Saat yönünün tersinde karakteri girilen sayı kadar derece döndürür.
- 90 yönüne dönün: 90, -90,0 ve 180 değerleri seçilebilir veya farklı bir sayı girilebilir. Karakteri sağa sola yukarı ya da aşağı yönde tam dönmesi sağlanır. İstenilen açıda durması sağlanır karakterin böylece.
- Doğru dönün: Karakterimizin fareye doğru ya da seçilen başka bir karaktere doğru dönmesini sağlar.
- x y konumuna gidin: Karakterin sahnede istenilen koordinata gitmesini sağlar x ve y den önce girilen sayılara göre koordinat belirlenir.
- ’ e gidin: Karakterimizin fareye doğru ya da seçilen başka bir karakterin olduğu koordinata gitmesini sağlar.
- 1 saniyede x y konumuna gidin: 1 sayısı değiştirilebilir. Karakterin x ve y bölümlerine girilen koordinata, buraya girilen saniyede süzülerek gitmesini sağlar.
- x i 10 değiştirin: Buraya girilen 10 sayısı değiştirilerek karakterin sağa ya da sola doğru ne kadarlık adımlarla gideceği belirlenir. Negatif (-) bir sayı girilirse sola, pozitif (+) bir sayı girilirse sağa git anlamına gelir.
- x i 0 yapın: 0 sayısı değiştirilebilir. Karakterimizin x ekseninde hangi konuma gitmesi gerektiğini belirler.
- y yi 10 değiştirin: Buraya girilen 10 sayısı değiştirilerek karakterin yukarı ya da aşağı doğru ne kadarlık adımlarla gideceği belirlenir. Negatif (-) bir sayı girilirse aşağı, pozitif (+) bir sayı girilirse yukarı git anlamına gelir.
- y yi 0 yapın: 0 sayısı değiştirilebilir. Karakterimizin y ekseninde hangi konuma gitmesi gerektiğini belirler.
- Kenarda ise zıplatın: Ekranın en sonuna geldiyse karakteri tersine döndürerek yoluna devam et.
- x konumu: Karakterin x ekseninde hangi koordinatta olduğunu sahnede göster.
- y konumu: Karakterin y ekseninde hangi koordinatta olduğunu sahnede göster.
- Yön: Karakterin hangi açıda durduğunu sahneden göster.
1. Bayrak tıklandığında: Yeşil bayrak düğmesine basılınca neler yapılacağı,
2. … tuşu basıldığında: Burada seçilen tuşa basıldığında, (boşluk, a,b,c ctrl,shift vb.) neler yapılacağı,
3. Karakter 1 tıklandığında: Karaktere fare ile tıklatılınca neler yapılacağı,
4. 1 sn bekleyin: Buraya girilen saniye kadar duraksa.
5. Sürekli: İçine girilen kod bloklarını sürekli çalıştırır.
6. 10 defa Tekrarla: İçine girilen blokları kaç defa tekrarla girildiyse o kadar kez çalıştırır.
7. Yayınlayın: Başka bir karaktere ya da bloğa sinyal gönderir.
8. Yayınlayın ve bekleyin: Sinyali gönder ve bekle
9. Aldığımda: Sinyal alındığında neler yapılacağı
10. …. ise sürekli: Koşul sağlandığında sürekli içine girilen blokları çalıştır.
11. Eğer …. ise: Koşul doğruysa 1 kereliğine içine girilen blokları çalıştır.
12. Eğer ….. ise….. başkaysa…. : Eğer koşul doğruysa ilk boşluktaki blokları başkaysa 2. boşlukdaki blokları çalıştır.
13. ….. olana kadar bekleyin: İstediğimiz koşul gerçekleşene kadar blokları bekletir
14. …… olana kadar tekrarlayın: İstediğimiz koşul gerçekleşene kadar kodları tekrarlar.
15. Programı Durdurun: Karakterde seçili olan bloğu durdurur.
16. Tümünü Durdurun: Tüm hareketleri ve programı durdurur.
1. Kostüm...KOSTÜMÜNE GEÇİN:Karakteriniz seçilen kostüm görüntüsüne geçer.
2.SONRAKİ KARAKTER:Sırasıyla bulunan kostümden sonraki kostüme geçer.Eğer son kostümdeysek başa döner.
3.KOSTÜM:Karakterinizin o anda hangi karakterde olduğunuzu gösterir.
4.SÖYLE.....SÜRE.......SANİYE:Girilen süre kadar yine girilen yazıyı baloncuk şeklinde gösterir.(KARAKTERİNİZ KONUŞUYOR GİBİ. )
5. SÖYLEYİN....:Karakteriniz girilen yazıyı baloncuk şeklinde gösterir.
6.HMMM....SÜRE.....SANİYE DÜŞÜNÜN:Girilen süre kadar düşünme baloncuğunda yazımı gösterir.
7.HMMMM DÜŞÜNÜN :Girilen yazıyı düşünüyormuş gibi düşünme baloncuğunda gösterir.
8.RENK EFEKTİNİ 25 DEĞİŞTİRİN:Buradaki renk,balık gözü,piksellere bölün,mozaik,parlaklık hayalet gibi efektlerle değiştirebilir.
9. RENK EFEKTİNİ 0 YAPIN:Buradaki renk,balık gözü,piksellere bölün,mozaik,parlaklık hayalet gibi efektlerle değiştirilebilir.Girilen orana döner.
10.GRAFİK EFEKTİNİ TEMİZLE: Daha önce girilen tüm grafik efektlerini silerek ilk görünümüne getirir karakteri.
11.BOYU "10" DEĞİŞTİR:Karakterin boyutunu girilen oranda büyütür ya da küçültür.
12.BOYU 100% YAPIN:Karakterin boyutunu yüzdelik olarak ayarlamamızı sağlar.
13.EBAT:Karakterin büyüklüğünü ekranda gösterir.Ya da büyüklüğünü sayı olarak tutar.
14. GÖSTER:Karakteriniz gizlenmişse gösterir.
15.GİZLEYİN :Karakterinizi görünmez yapar.
16.ÖNE GİDİN:Karakter başka bir karakterin altında kalıyorsa öne çıkarmak için kullanılır.
17."1" KATMAN GERİYE GİDİN: Girilen katman kadar arkaya gider. Bu karakterin görünmemesine (altta kalacağından) sebep olabilir.
1...MİYAV.....SESİNİ ÇALIN:Var olan sesi veya önceden eklediğiniz sesi çalar.
2...MİYAV... SESİNİ BİTENE KADAR ÇAL:Eklediğiniz sesi çalar ve tamamlanıncaya kadar bekler.
3.TÜM SESLERİ DURDURUN:Eklediğiniz bütün sesleri durdurur.
4...BATERİYİ ..... DEFA ÇALIN: Belirtilen sesleri belirtilen vuruş süresi kadar çalar.
5..... VURUŞUNU BEKLEYİN:Karakterin ses şiddetini belirtilen miktarda arttırır.
6..... NOTASINI........DEFA ÇALIN:Notaları istediğiniz süre de çaldırabiliriz.
7...ENSTRÜMANI.... YAPIN:Enstrümana istediğiniz sesi verebilirsiniz.
8...SESİ.... DEĞİŞTİR:Sesi istediğiniz kadar süresini değiştirebiliriz.
9.. SES YÜKSEKLİĞİNİ ....% YAPIN:Sesin yüksekliğini istediğiniz derecede yapabilirsiniz.
10...SES:Ses
11..TEMPOYU ...DEĞİŞTİRİN:Sesin hızlılığını ,yavaşlığını vb. şeyleri değiştirir.
12..TEMPOYU...BPM YAPIN:
13..TEMPO:Tempo
- PUAN:Puan
- PUAN DEĞİŞKENİ 0 YAPIN:Puanı 0 yapar.
- PUAN DEĞİŞKENİ 1 DEĞİŞTİR:Puanı 1 arttırır.
- PUAN DEĞİŞKENİ GÖSTER:Puan oluşturur.
- PUAN DEĞİŞKENİ GİZLE:Puan değişkenini gizler.