Scratch Ders 4 : Köpek Balığı Yeme Oyunu

Bu uygulamamızda scratch ile köpek balıklarını yakalayan bir oyun yapacağız. 

Peki bu oyunu nasıl yapacağız? İlk olarak sahnemize köpek balığı karakterlerini ekleyelim ve daha sonra çoğaltalım. Kodlarımızı sürekleyip kodlama alanına bırakalım. 

Oyunun çalışma mantığında ekranın rastgele yerlerinde beliren köpek balıklarını mouse ile yakalamaya çalışıyoruz. Her yakaladığımız balıktan ise 1 puan alıyoruz.



Yukarıda sahnede gördüğünüz gibi ekrana köpek balığı ekleyelim. Sahnemizi değiştirelim. Daha sonra balıkları istediğiniz sayıda arttıralım. 

Yine ekranda görüldüğü gibi süre ve skor isimli 2 adet değişken ekleyelim. Bu değişkenlerden birisi geçen süreyi sayarken diğeri de yakaladığımız balıklarını sayısını bize gösterecek.


Üst grupta yer alan kod blogu ile yapılan işlem balığın ekranda rastgele yer değiştirmesini sağlamaktır. Balık 1 saniye görünür ve 1 saniye sonra ekranın rastgele bir yerinde görünür hale gelir.

Alt grupta yer alan kod blogu ise yeşil bayrağa tıklandığında mouse işaretçisi balığa tıkladığında shark2-c kostümüne geçiş işlemi olur.  Buradaki işlem ile balığın yüz şekli değişir. Bir nevi balık yakalanınca üzülür. Skor değişkeni de 1 artar 0.3 saniye beklenir ve yakalanan balık ekrandan kaybolur.

Bu kodları oluşturduğumuz her bir balığa ekleyelim.

Yukarıda yer alan kod blogu ise sahneye ekliyoruz. Yeşil bayrağa tıklandığında skor değişkeni 0 olur, süre 30 saniyeden başlar ve süre değişkeni 0 oluncaya kadar 1'er 1'er azalır. Süre bittiği zaman ise bütün animasyon durur. 

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski