İşletim Sistemleri



İşletim sistemi: Bilgisayara ait tüm donanım ve yazılım kaynaklarını kullanarak bilgisayarın yönetimini sağlayan bilgisayar ve kullanıcı arasındaki ara yüz yazılımlarıdır.
Bilgisayar, telefon, oyun konsolları, dijital kronometreler vb. her elektronik cihazın bir işletim sistemine sahip olduğunu unutmayalım.
Bilgisayara yüklenen uygulama yazılımları (görsel işleme programları, oyun programları,
hesaplama programları, video izleme programları vb.) işletim sistemi üzerine kurulmaktadır. Resim işleme programları, oyun programları, hesaplama programları, video izleme
programları gibi.

PARDUS : TÜBİTAK tarafından geliştirilmiş ilk yerli işletim sistemi olarak anılan PARDUS Linux içeriğine sahiptir ve Linux çekirdeğini kullanır. Açık kaynak kodlu bir işletim sistemi olan Linux geliştirilerek farklı sistemler elde edilebilir.  PARDUS örneğinde olduğu gibi.

İşletim sistemi hangi görevlerden sorumludur?
1-Bellek Yönetimi: Bilgisayardaki depolama birimlerinin ve Rastgele Erişimli Belleğin (RAM) çalışmasını düzenler.
2- Dosya ve Klasör Yönetimi: İşletim sisteminin diğer bir görevi dosya ve klasörlerin yönetimidir. Dosyaların ve klasörlerin saklanması, erişilmesi, korunması, paylaşılması görevleri işletim sisteminin temel
işlevlerindendir.
3- Uygulama Yönetimi: Bilgisayarımıza kurulan programların dosyaları, kalıcı depolama birimlerinde tutulur. Programın çalışması esnasında kullanacağı veriler rastgele erişimli belleğe yerleştirilir. İşletim sistemi bu görevi de yerine getirerek uygulamaların çalışmasını sağlar.


Çekirdek (Kernel): İşletim sistemlerinin donanım ile ilgili kaynakları yöneten kısmına çekirdek (kernel) denir.


Arayüz: Kullandığımız elektronik cihazın kullanıcıya sunduğu ekrandır. Kullanıcı arayüzü cihaza

göre ve işletim sistemine göre değişebilir. Bazı işletim sistemleri komut arayüzü kullanırken bazıları da grafik arayüzü kullanır.

















Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski