Scratch Ders 7 : Toptan Kaçan Kedi

Bu derste "Eğer" komutunu kullanarak basit bir oyun yapacağız. Oyunumuzda, top, ekranda rastgele dolaşacak. Kediyi yön tuşlarıyla biz kontrol edeceğiz. Top, kediye çarparsa oyun bitecek ve kedi, yakalandın diyecek. Şimdi oyunumuza geçebiliriz.

İlk önce aşağıdaki gibi bir sahne oluşturup, önce kedi, sonra top karakterlerini ekleyeceğiz.


Top karakteri için aşağıdaki kodu oluşturacağız. Program çalıştığında top, ekranda rastgele dolaşacaktır.


Kedi karakteri için de aşağıdaki kodları ekleyeceğiz.

Buradaki "eğer" komutu, kedinin topa değip değmediğini kontrol ediyor. Kedi, Eğer Top karakterine değiyor ise 2 sn boyunca "Yakalandın" diye konuş ve bütün blokları durdur demektir. Kedi topa değmeden Eğer bloğunun içindeki komutlar çalışmaz.

Örnek Program

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski