Scratch Ders 8 : Labirent Oyunu

 Labirent oyunu için aşağıda bulunan labirent arka plan resmini indirerek sahne bölümünden scratch programına yüklüyoruz. Sonra labirent kısmında hareket ettireceğimiz nesneyi kuklalar kısmından seçip sahnemize ekliyoruz.



Hareket ettireceğimiz nesneyi başlangıç noktası olan kırmızı noktaya getiriyoruz. Öncelikle “Değişken” menüsünden labirentte geçen süreyi hesaplamak için “Süre” isminde bir değişken oluşturuyoruz.



Yeşil bayrağa tıklayınca süre değişkeni 0 olsun. Hareket edecek top nesnemiz ise kırmızı başlangıç noktasına gitmesi için x ve y koordinatlarını veriyoruz. Bizim nesnemiz sadece bir defa hareket etmeyecek. Her ok tuşuna bastığımızda hareket etmesi için Öncelikle “Kontrol” menüsünden “Sürekli Tekrarla” kodunu ekliyoruz. 


Şimdi ise hangi yön tuşuna basıldığını kontrol etmeye geldi. Bunun için “Kontrol” menüsünden “Eğer” kodunu ekliyoruz. Eğer isenin içini ise “Algılama” menüsünden Hangi tuşuna basılıp basılmadığını kontrol edebiliriz. Ben “Yukarı Ok” tuşuna basılıp basılmadığından başlıyoruz kontrol etmeye. Eğer yukarı ok tuşuna basıldı ise nesnemiz Y koordinatında pozitif yönde gidecek. Bu koordinatta Y’yi 3 artırarak 3 adım gitmesini sağlayabiliriz. Aşağı ok tuşuna basılıp basılmadığını aynı şekilde kontrol ederiz. Bu ise Y koordinatında negatif yönde gider. O zaman Y’yi -3 artırarak nesnenin aşağıya doğru gitmesini sağlayabiliriz. Sağ ok tuşuna bastığımızda X koordinatında pozitif yönde, Sol ok tuşuna bastığımızda ise X koordinatında negatif yönde gider. 

Oyun nesnenin siyah çizgilere değdiğinde bitmesini istiyorsak “Kontrol” menüsünden eğer kodunu kullanıp iç kısmına ise “Algılama” menüsünden “Rengine değdi mi? “ kodunu kullanıp rengi siyah yapıyoruz. Eğer siyah çizgilere çarptığında ise “Görünüm” menüsünden “Hello de” kodunu kullanıp içini "Kaybettiniz..." olarak değiştiriyoruz. Sonraki kod ise nesnenin başlangıç noktasını vererek nesnenin otomatik olarak oraya gitmesini sağlıyoruz. “Kontrol” menüsünden hepsini durdur kodu ile hep artan süreyi durduruyoruz. Hemde nesnenin hareket etmesinin önüne geçiyoruz. 

Nesne eğer bitiş noktasına gelip gelmediğini yine “Kontrol” menüsünden eğer kodunu alıp içine “Algılama” menüsünden yeşil rengine değdi ise “Kazandınız...” yazısını çıkartıyoruz. Ve süreyi durdurmak için “Hepsini durdur” kodu ekliyoruz.

Sürenin yeşil bayrağa tıklanınca sürekli artmasının istiyorsak “Kontrol” menüsünden “Sürekli Tekrarla” kodunu kullanıyoruz. “ saniye bekleyip “Değişken” menüsünden süreyi 1 artır kodunu ekleyerek süreyi oyun devam ettiği müddetçe 1’er 1’er artırmış oluyoruz.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski