Scratch Ders 9 : Geri Sayımlı Labirent Oyunu

 

Geri sayımlı labirent oyunu için aşağıdan bilgisayarımıza indirdiğimiz labirent arka plan resmini sahne bölümünden scratch programına yüklüyoruz. Sonra labirent kısmında hareket ettireceğimiz nesneyi kuklalar kısmından seçip sahnemize ekliyoruz.




Hareket ettireceğimiz nesneyi başlangıç noktası olan kırmızı noktaya getiriyoruz. Öncelikle “Değişken” menüsünden labirentte geçen süreyi hesaplamak için “Süre” isminde bir değişken oluşturuyoruz.


Yeşil bayrağa tıklayınca süre değişkeni 40 olsun. Amacımız, 40 saniyede topu bitiş noktasına ulaştırmak. Hareket edecek top nesnemiz ise kırmızı başlangıç noktasına gitmesi için x ve y koordinatlarını veriyoruz. Bizim nesnemiz sadece bir defa hareket etmeyecek. Her ok tuşuna bastığımızda hareket etmesi için Öncelikle “Kontrol” menüsünden “Sürekli Tekrarla” kodunu ekliyoruz. Şimdi ise hangi yön tuşuna basıldığını kontrol etmeye geldi. Bunun için “Kontrol” menüsünden “Eğer” kodunu ekliyoruz. Eğer isenin içini ise “Algılama” menüsünden Hangi tuşuna basılıp basılmadığını kontrol edebiliriz. Ben “Yukarı Ok” tuşuna basılıp basılmadığından başlıyoruz kontrol etmeye. Eğer yukarı ok tuşuna basıldı ise nesnemiz Y koordinatında pozitif yönde gidecek. Bu koordinatta Y’yi 3 artırarak 3 adım gitmesini sağlayabiliriz. Aşağı ok tuşuna basılıp basılmadığını aynı şekilde kontrol ederiz. Bu ise Y koordinatında negatif yönde gider. O zaman Y’yi -3 artırarak nesnenin aşağıya doğru gitmesini sağlayabiliriz. Sağ ok tuşuna bastığımızda X koordinatında pozitif yönde, Sol ok tuşuna bastığımızda ise X koordinatında negatif yönde gider.


Oyun nesnenin siyah çizgilere değdiğinde bitmesini istiyorsak “Kontrol” menüsünden eğer kodunu kullanıp iç kısmına ise “Algılama” menüsünden “Rengine değdi mi? “ kodunu kullanıp rengi siyah yapıyoruz. Eğer siyah çizgilere çarptığında ise “Görünüm” menüsünden “Hello de” kodunu kullanıp içini "Kaybettiniz..." olarak değiştiriyoruz. Sonraki kod ise nesnenin başlangıç noktasını vererek nesnenin otomatik olarak oraya gitmesini sağlıyoruz. “Kontrol” menüsünden hepsini durdur kodu ile hep artan süreyi durduruyoruz. Hemde nesnenin hareket etmesinin önüne geçiyoruz. Nesne eğer bitiş noktasına gelip gelmediğini yine “Kontrol” menüsünden eğer kodunu alıp içine “Algılama” menüsünden yeşil rengine değdi ise “Kazandınız...” yazısını çıkartıyoruz. Ve süreyi durdurmak için “Hepsini durdur” kodu ekliyoruz. Süremizin bitip bitmediğini "Eğer" kodu ile kontrol ediyoruz. Değişken menüsündeki süre değişkenini alıyoruz. İşlem bölümündeki iki ifade eşittir kodunun içine süre değişkenini koyuyoruz. Diğer kısma ise 0 yazıyoruz. Böylece süre değişkeni 0 eşitse ise "Kaybettiniz..." uyarısı çıkıyor.

Süreyi geri sayım şeklinde yapmak için sürekli tekrarla kodunun içine 1 saniye bekleyerek süre değişkenini 1 eksiltiyoruz. Böylece süre değişkeni 1 azalıyor.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski